Сучасні вірші, проза, твори Літературні твори, вірші, проза на теми: кохання, любов, життя
Корзина: +0

 [Логін]
 [Пароль]
25.04.2012 09:18Есе
Про життя  
122321
© Юрій ЯНЮК

Хто сказав, що все уже відкрито? Нащо ж ми народжені тоді?

"...Кто блуждал в этих туманах,
кто долго страдал перед смертью, –
тот это знает. Это знает уставший..."
М. Булгаков
Юрій ЯНЮК
Опубліковано 25.04.2012 / 10755


...Не хоче серце замовкать

А кров гарячу буде гнать

Щоб кришталевії цимбали

Зчерствілу душу окропляли...


Відкрито... Гарячі потоки крові переповнюють моє серце. Не знаю, що важче, – затамувати подих, чи продовжувати заповнювати легені повітрям від якого в висках лунає вибух і хвилею різкого болю змушує кожну клітинку, кожне нервове закінчення тремтіти в агонії...Біль, що так довго накопичувався в серці, змішуючись із червоною та пекучою мов жар кров`ю, не може втриматись і розриває слабкі, як струна натягнуті м`язи... Стихло, замовкло, холодно...

Відриваючись від своєї земної нікчемної оболонки, я лечу.., піді мною далі вирує життя та йому ніколи не відчути того, що зараз відчуваю я... Блаженство...

Блаженний той, хто хоч раз зазирав собі в душу. Збоку, зверху, з висоти небесних Херувимів розглядав кожну смальту, що формує мозаїку духу. Крізь кришталеву призму совісті оцінював кожен вчинок.

Я її бачу..?! Моя душа.., вона виблискує в промінні ранкового сонця, купається в несходжених росах, навколо лунає небесної чистоти переспів райських птахів...

Та що це?! Це камінь, брила чи гора, – з`явилася в ній монолітна ноша. Це біль, страждання, зло, образи, що сходили із вуст і рук моїх. Чому? Чому я не бачив цього раніше? Чому я усвідомлюю це тільки тепер, коли на душі навис тягар важезного каміння?

Покаяння...Чути гуркіт, навколо збираються густі чорні хмари, в моїй душі гора ніби ожила, – росте, сичить, тріщить і, нарешті, вибухає...

Темряву пронизують блискавки болю, гарячі потоки гірської лави перетворюються на кров. Я відкриваю очі і розумію, що відкрив в собі самого себе, зумів відчути щось таємниче, приховане, щось таке, – що ніхто, ніколи і нізащо не зумів би цього зробити.

Хіба ж тоді вже все відкрито? Відкрийте очі люди, і загляньте собі в душу, не з висоти небес, а доки можна, тут ще, на землі.

...Щоб знов воскресла, оновилась

Душа зчерствіла знов відкрилась

Тій пісні, що із серця лине...

Київ 01 березня 2004 2:50
___________
М. Булгаков "Майстер і Маргарита"
НадрукуватиПортфоліо автора
*Збереження публ. для прочитання пізніше
25.04.2012 Поезії / Вірш
До В.Я.
Чудово Добре Посередньо
Найновіше
01.12.2016 © Маріанна / Мініатюра
Паморозь
30.11.2016 © роман-мтт / Нарис
Інженери всесвітів
29.11.2016 © Маріанна / Казка
Смолоскип
28.11.2016 © Меньшов Олександр / Роман
Світ таємничий, світ наш древній… (Частина 1. Осколки. Історія 2)
28.11.2016 © Меньшов Олександр / Роман
Світ таємничий, світ наш древній… (Частина 1. Осколки. Історія 2)
Есе Про життя
21.05.2012 © Володимир Пірнач
Вона піднімається коли ти заходиш
25.04.2012
Хто сказав, що все уже відкрито? Нащо ж ми народжені тоді?
23.04.2012 © Володимир Пірнач
В проекціях
Сподобалось? Підтримай Автора, поділись посиланням:
Рейтинг: 4.1 (МАКС. 5) Голосів: 20 (12+2+3+2+1)
Переглядів: 3099  Коментарів: 65
Тематика: Есе, душа, життя, роздуми
ОБГОВОРЕННЯ
Мене звати: 
Закріплений коментар
Коментар відвідувача стає доступним для ознайомлення лише з дозволу Редактора
 13.02.2013 19:29  Аріна для © ... 

Ну ну!!! 

 27.04.2012 10:39  іміз для © ... 

питання було дещо іронічне...але дякую за відповідь) 

 27.04.2012 00:15  © ... для іміз 

а як пояснити відчуття? ну от вони є і є.
навчитися навряд-чи. не знаю. мати і розвивати - так, а вчитися не впевнений 

 25.04.2012 18:28  іміз для © ... 

Ви у віртуальному діалозі діагностуєте енергетику чорну? підкажіть, як це? що при цьому відчувається? ...цьому можна навчитися?)) 

 25.04.2012 17:55  © ... для іміз 

я просто не вмію "по-людськи" доносити те, що хочу сказати.
і виходить те, що написано, а не те, про що я думав
і зовсім я не аргесивний - просто не люблю чорних людей, їх енергетика мене бісить 

 25.04.2012 17:44  іміз для © ... 

ви цікавий співбесідник, Юрію, коли не проявляєте в розмові субєктивність з присмаком агресії) 

 25.04.2012 17:34  © ... для іміз 

та яка тут може бути корисливість... :)
фальш - можна погодитися. цілей шукати не буду - марна праця.
але ж яка ця фальш бридка і відразна - я про це 

 25.04.2012 17:32  © ... для АнГел 

бо ви говорите по темі публікації.
що, дійсно, людям важко навіть оголеним стати перед дзеркалом, не те що оголити душу.
і це вибір кожного, але як би хто не поступав - ми всі не ідеальні і всі на кінець життя будемо шкодувати про щось.
так в тому й заклик, що може варто нам починати хоча б потрошку, хоча б з собою ставати щирими. масок і так забагато в нашому житті 

 25.04.2012 17:30  іміз для © ... 

фальш...яка робиться з якоюсь ціллю...але корисливості на цьому сайті, як на мене - мало... 

 25.04.2012 17:28  © ... для іміз 

погоджуюсь.
а коли нещире "захоплення"? то що? 

 25.04.2012 17:25  АнГел для © ... 

...так можливо й відійшли від вашого твору, та таке буває...От наприклад, для мене знайоме це відчуття, яке Ви передали.Інколи навіть забагато я зазираю в ту сторону...і критикую себе, дивлюсь на себе зі сторони, так би мовити дивлюсь у дзеркало самої себе, що й зоветься - душею...Та й по правді, важко ці відчуття переживати...Мені близький ваш твір...Я так це сприйняла, а хтось по іншому. Сприйміть це... 

 25.04.2012 17:25  іміз для © ... 

щирість і захоплення інколи вміють обєднуватись))) 

 25.04.2012 17:24  Каранда Галина для © ... 

а я нав"язую своє спілкування?
а про факти нещирості... я вже тут 8 місяців: нещирі тут не приживаються. 

 25.04.2012 17:24  © ... для Деркач Олександр 

і що відповіли? ні!
бо всі ми носим маски, вони не зручні і гнітючі, але нам так легше 

 25.04.2012 17:22  © ... для іміз 

можливо я 2 думаю, а 1 говорю, - але я говорив виключно про факти нещирості, а не про прояв захоплення 

 25.04.2012 17:21  © ... для Каранда Галина 

Пані Галино, ми з вами спілкуємося різними мовами.
Якщо я вас чимось образив - щиро прошу пробачити.
Але, в будь-якому випадку, енергетично не можу бути вашим співбесідником.
щиро і без масок, подобається це комусь чи ні. 

 25.04.2012 17:20  іміз для © ... 

тут багато талановитих людей - придивіться...почитайте) як, читаючи твори, які принизують до глибини, не відгукнутись позитивно? не думаю, що усе зводиться до дипломатичних усмішок...може в іншому місці і так!!!) 

 25.04.2012 17:20  Деркач Олександр для © ... 

Пішов читать.......... 

 25.04.2012 17:17  Деркач Олександр для © ... 

лише спитав у людей, що то значить бути такими як вони є???? 

 25.04.2012 17:14  © ... для Деркач Олександр 

чого ви мені радите щось читати?
самі відвели тему обговорення на бог знає що - та ще й радите.
поверніться до обговорення по суті, а не оффтоп, або почитайте Кафку "Перевтілення" ;) 

 25.04.2012 17:12  Деркач Олександр для © ... 

Найвищий прояв Волі це акт самогубства, а не ігнорування правил ...Юрій я раджу почитати Камю "Міф про Сізіфа, Бунтівна людина, Шопенгауера "Поняття волі", Бердяєва"Самопізнання і ще багато іншого, якщо Вас цікавить Воля і що значить бути вільним 

 25.04.2012 17:11  © ... для АнГел 

я навпаки хочу чути критику, приймати участь у обговоренні, деталізації.
але ж не відведення коментарів у зовсім іншу сторону (оффтоп) причому, придуману 1 людиною, а не мною як автором, а обговорювану так ніби це мій посил. 

 25.04.2012 17:09  Каранда Галина для © ... 

вибачте, а якщо справді щось подобається, то можна хвалити?:)

 25.04.2012 17:07  © ... для іміз 

абсолютно ні.
це про те, цо я не люблю коли люди кажуть оне одному - ой, класно - класно - це ніби прояв поваги, а насправді так не думають.
про дипламатичні усмішки і кальки 

 25.04.2012 17:06  АнГел для © ... 

Юрію, кожен автор висловлює свою думку стосовно вашого твору, а ви це сприймаєте на себе.Можливо, прагнете, щоб вас коментували відносно, лише вашого бачення???Якщо ні, то сприймайти висловлювання інших.Не дарма ж кажуть: "Скільки людей, стільки й думок!"Хтось у ваших творах пізнав, відкрив щось нове для себе....Дайте шанс в цьому розібратися...обсудити, не критикуйте кожне висловлювання... 

 25.04.2012 16:49  іміз для © ... 

"рожеві сю-сю"...це про когось конкретно? 

 25.04.2012 16:44  © ... для іміз 

я поважаю всіх і кожного, але і правди не приховую за рожевими сю-сю-сю. 

 25.04.2012 16:42  © ... для Деркач Олександр 

їла жаба гадюку - а до чого тут душа? 

 25.04.2012 16:19  іміз для © ... 

вибачте, пане Юрію, що втрутилась у Ваш діалог делікатний, але у нашій літбесідці панує повага одне до одного... 

 25.04.2012 16:12  Деркач Олександр для © ... 

Техніка безпеки, правила дорожньго руху, кримінальний кодекс і елементарний етикет для рабів? 

 25.04.2012 15:53  © ... для Деркач Олександр 

я вже пояснив, що маніакальність якраз і виникає внаслідок тривалого і пригнобленого придушення істинних бажань людини.
вільному глибоко наплювати які правила встановлюють рабам. 

 25.04.2012 15:49  Деркач Олександр для © ... 

Брейвік теж став КИМОСЬ, і тепер його ніщо не родизрає зсередини - 92 загиблих які теж хотіли бути КИМОСЬ 

 25.04.2012 15:45  © ... для Деркач Олександр 

я не боюся відповідальності і готовий до неї 

 25.04.2012 15:44  © ... для Деркач Олександр 

пинання вибору.
вони були КИМОСЬ, бо сповідували своє.
а заярмований кайданник максимум може досконало виконувати свою роботу і при цьому кішки роздиратимуть йому душу зсередини (маніякальний зрив як наслідок) 

 25.04.2012 15:43  Деркач Олександр для © ... 

Свобода перш за все велика відповідальність і повага 

 25.04.2012 15:39  © ... для Деркач Олександр 

"ніхто не може змінити ці правила і закони суспільства"
відповідно, рабом родився - рабом помру? 

 25.04.2012 15:37  Деркач Олександр для © ... 

Чикатило, Гітлер, Сталін, Ленін іт.д. Були такими як вони є, і не обманювали перш за себе 

 25.04.2012 15:34  © ... для Каранда Галина 

якщо без слів, то "без слів" не пишуть ;) 

 25.04.2012 15:34  Деркач Олександр для © ... 

??????????????????????????? 

 25.04.2012 15:32  Каранда Галина для © ... 

без слів. 

 25.04.2012 15:31  © ... для Каранда Галина 

стосовно вас, мені розвиднилось одразу.
я не читаю слів - я читаю енергетику.
і розуміти мене слід також на енергетичному рівні, а не на словесному. 

 25.04.2012 15:29  © ... для Деркач Олександр 

"ви в наймах виросли...у наймах...й помрете" 

 25.04.2012 15:26  © ... для Деркач Олександр 

а вам хоч толкуй, хоч не толкуй - краще бути в панцирі.
та на здоров,я
ви хоча б по "сродну працю" згадали, а то товчете воду в ступі "собою" та "собою" - сам придумав - сам повірив. 

 25.04.2012 15:25  Каранда Галина для © ... 

просто я не роблю висновку про людину на основі пари реплік!:) і Вам того ж бажаю!)
пишіть, публікуйте, спілкуйтесь, читайте й інших - воно розвидниться!) 

 25.04.2012 15:24  Деркач Олександр для © ... 

Моїй природі багото,що суперечить і в навколишньому теж, себе я можу стримувати, правилами, законами соціуму, і втой же час ніхто не може змінити ці правила і закони суспільства 

 25.04.2012 15:22  © ... для Каранда Галина 

про веселки нагадувати не буду ;)
частіше посміхайтеся, я ваш щиро цього зичу 

 25.04.2012 15:22  Каранда Галина для © ... 

Юро? а чого ви аж так все сприймаєте? ніхто ж нічого поганого Вам не сказав... а різне бачення - то ж нормально. 

 25.04.2012 15:19  © ... для Деркач Олександр 

Олександре, щось вас з пані Галиною не туди занесло.
до чого тут матеріалізм? до чого недоліки?
ніхто не позбавлений недоліків - так що тепер?
Самі перед собою будьте щирі - і навчіться собі говорити, що брешете самі собі в тій чи іншій ситуації, коли виконуєте те, що протирічить вашій природі (тій пісні, що із серця лине) 

 25.04.2012 15:09  © ... для іміз 

не матеріалізуйте ви так. не йде ніде мова по "бути самим собою", а про щирість перед собою. 

 25.04.2012 15:08  Каранда Галина для © ... 

похмурість? цікаво?:) 

 25.04.2012 15:07  © ... для Каранда Галина 

Пані Галино, вибачте, але ваша змиренність і похмурість - то ваше право і ваш вибір. 

 25.04.2012 15:03  Деркач Олександр для іміз 

Всі релігії, філософи і навіть психотренінги, хоч це інше, інша мета, направленні на вдосконалення, очищення, досягнення чогось вищого, а мені будь собою... дякую за розуміння 

 25.04.2012 15:03  © ... для Деркач Олександр 

ніхто нікого і ні до чого не змушує. стереотипність - це не "бути самим собою", а якраз обрости стереотипами і вирощувати в собі маньяка, організовуючи боротьбу істинних бажань і почуттів та стереотипних наростів. ох і виграєте ви з того... 

 25.04.2012 14:55  Деркач Олександр для Каранда Галина 

Слава Богу не я один, в мене стільки недоліків, що буває страшно, всім хто кидається цією фразою раджу читати Достоєвського 

 25.04.2012 14:26  іміз для Деркач Олександр 

розділяю Вашу думку...фраза дуже модна, аж затерлась "бути самим собою" це може бути викристалізований стан...типу не прагну вдосконалення, не працюю над недоліками...хоча...кожен у цю фразу вкладає своє наповнення... 

 25.04.2012 14:09  Каранда Галина для Деркач Олександр 

) згодна, хтозна, що то значить. ми й так є собою, просто спочатку, по молодості, ще прагнемо як не бути, то хоч здаватися кращими, а потім плюємо на це діло, і погоджуємося з своїми недоліками: та хай будуть! :) 

 25.04.2012 14:02  Деркач Олександр для іміз 

Мене завжди дратує ця стереотипна фраза "бути самим собою" - а якщо я маньяк який ледь стримується, а мені будь собою, поясніть люди, що значить бути самим собою 

 25.04.2012 13:55  © ... для іміз 

так. але воно в першу чергу стосується мене, а не загалу. це моє власне бажання і рекомендація всім 

 25.04.2012 13:47  іміз для © ... 

дуже ідеалізоване бажання... 

 25.04.2012 13:32  © ... для іміз 

просто хотілося б щоби люди зняли панцири і були такими, якими вони є в серці і не обманювали перш за все себе. 

 25.04.2012 13:25  іміз 

кінець такий, наче пророче попередження...мов вказівним пальцем невидимим хтось махає перед носом) Дуже сподобався Ваш твір!!! 

 25.04.2012 13:10  © ... для АнГел 

мабуть я забагато літав у снах ;) 

 25.04.2012 13:10  © ... для Володимир Пірнач 

дякую. 

 25.04.2012 10:22  АнГел для © ... 

Сподобалось ))) Сповідь врятованої душі... 

 25.04.2012 10:02  Володимир Пірнач 

Сподобалось.
Плюсую. 

БЛОГ "ВІЛЬНІ ТЕМИ"
27.11.2016 © Каранда Галина
Підвищення мінімалки - чергове "благо", або "де собака зарита" +33
25.10.2016 © роман-мтт
Укрзалізниця: тарифи - ніщо, романтика - наше все!!! +35
09.10.2016 © роман-мтт
Зомбі-Україна: про альтернативну Україну +83
05.09.2016 © Каранда Галина
Тест: Чи легко Ви орієнтуєтеся на сайті Проба Пера"? +77
ВИБІР ЧИТАЧІВ
04.10.2011 © Марина
26.03.2012 © Піщук Катерина
18.09.2013 © Тетяна Белімова
07.02.2014 © Суворий
26.11.2011 © Микола Щасливий
22.09.2013 © Тетяна Белімова
Літературне інтернет-видання "Проба пера" ставить за мету сприяти розвитку української культури та мови. У нас можна відшукати твори українською та російською мовами сучасних авторів України. Всі доробки віршів, прози, публіцистики друкують завжди самі автори або редактори за їх особистою згодою. На літературному порталі тільки вірші та проза сучасників.
© "Проба Пера" | 2008-2016
admin@probapera.org

Редакція сайту не завжди поділяє погляди та політичні вподобання дописувачів, тому відповідальність за зміст творів несуть самі автори.
«Проба Пера» - це культурний простір без ненависті, в якому повага між учасниками найвища та беззаперечна цінність.
©  Авторські права на твори застережені і належать їх авторам
© Передрук матеріалів в електронних ЗМІ та на веб-сайтах дозволений тільки за наявності гіперпосилання на probapera.org
© Право на передрук творів у паперових ЗМІ та іншій поліграфічній продукції (а також відтворення у будь-який спосіб в аудіо чи відео форматах) належить авторам і дозволений лише за їх письмової згоди