Сучасні вірші, проза, твори Літературні твори, вірші, проза на теми: кохання, любов, життя
Корзина: +0

 [Логін]
 [Пароль]
09.02.2011 18:30Нарис
Для дорослих  Для бабусі [для дідуся]  Про прекрасне  
00000
© Михайло Трайста

ЖІНКИ В РОДОВОДІ ІСУСА ХРИСТА

християнські карби

«Поправді кажу вам, що митарі й блудниці випереджують вас у Боже Царство.»
(Матвія 21,31)
Михайло Трайста
Опубліковано 09.02.2011 / 3488

Святе Письмо, говорить про сотворення жінки: «Тоді Господь Бог навів глибокий сон на чоловіка, і коли він заснув, узяв одне з його ребер і затулив те місце тілом. Потім з ребра, що його взяв від чоловіка, утворив Господь Бог жінку і привів її до чоловіка. І чоловік сказав: «Це справді кість від моїх костей і тіло від мого тіла. Вона зватиметься жінкою, бо її взято від чоловіка». Але чому Господь Бог сотворив жінку саме з чоловічого ребра?.. Біблія не звертає на це ніякої уваги. В юдейському Мідраші, перед тим, як мав сотворити жінку, Господь міркує: «Не зроблю її з голови Адама, бо тоді вона буде навіки тримати з гордістю свою голову; ні з очей чоловіка не зроблю жінку, бо тоді буде цікавою через міру і буде оглядати світ очима наповненими безліч бажань; ні з вух його не зроблю жінку, бо тоді вона буде стояти і прислуховуватись біля кожних дверей; ні з потилиці його не зроблю її, бо тоді її потилиця буде ціпкою, а вигляд безличним; ні з рота його не зроблю її, бо тоді буде неперестанно говорити; ні з серця бо захворіє на ревнощі; ні з руки його не візьму її, бо тоді буде вмішуватись в несвої діла. Я зроблю її з самого пречистого місця тіла чоловіка – з ребра». І все ж таки, який парадокс – Господь сотворив жінку зі всіма цими недоліками. 

Часто тогочасні священики засуджували Ісуса Христа, що п’є та їсть з грішниками, та митарями, розмовляє і захищає жінок з поганою репутацією – це все було супроти Моєсейових законів, а сам Ісус був для них нонконформістом.  

Мабуть, важко зрозуміти Ісуса Христа, Який звертається до своєї матері словами: «Яке тобі діло до мене жінко?», а в домі фарисея Симона дозволяє грішниці, щоб мастила дорогоцінним миром, обмивала слізьми, витерала волоссям і цілювала його ноги.  

Нелегко зрозуміти Господа і тоді, коли відмовляє своїй матері, яка намагається поговорити з Ним: «А хто Моя мати?..», і рятує засуджену на смерть блудницю такими словами «Хто з вас без гріха, нехай перший на неї той каменем кине!...» 

В своїм романі «Madeleine Ferrat» Еміль Золя змальовує страшний образ блудниці, якій Ісус Христос прощає всі провини, а Господь Бог ні, бо Господь не може забути нічого. Насправді воно не так, бо Господь говорить через пророка Ісая: «Прийдіть, і будемо правуватися, говорить Господь: коли ваші гріхи будуть, як кармазин, стануть білі, мов сніг; якщо будуть червоні, немов багряниця, то стануть, мов вовна, вони!», французький письменник хоче тільки підкреслити, що гріх прощенний, але не забутий, не має ніякої вартості. «Де ж ті, жінко, що тебе оскаржали? Чи ніхто тебе не засудив?» – запитав Ісус Христос жінку впійману в перелюбі, а вона відказала: «Ніхто, Господи... І сказав їй Ісус: Не засуджую й Я тебе. Іди собі, але більш не гріши!».  

«Прощаю всім, але забути не можу!» – це притаманне нам людям, а Ісус Христос говорить: «...бо Я не прийшов світ судити, але щоб спасти світ». «Оце Агнець Божий, що на Себе гріх світу бере!» – вигукнув Іван Хреститель побачивши Його. 

У Родоводі Ісуса Христа, окрім його матері Марії, споминаються й інші чотири жінки, а саме: Тамара, Рахав, Рут, і жінка Урії. 

Хто були ці жінки і що мали спільного між собою?.. 

«Юда ж породив Фареса та Зару від Тамари.» – говорить родовід Ісуса Христа про першу жінку. А в книзі Буття пасаж який говорить про цю жінку називаєтся «Гріх Тамари», тому що вона після смерті двох братів, які були її мужами – спочатку Ер, а опісля Онан, переодягнена в блудницю, заманила в своє ліжко батька її покійних мужів, – свого тестя Юду, правнука патріарха Авраама, від якого народила Фареса. 

«Салмон же породив Вооза від Рахави» – Другу жінку з родовіду Ісуса Христа Святе Письмо називає, прямо «блудницею». Навіть в Новому заповіті апостол Павел в Посланні до Євреїв, коли говорить про велику хмару свідків, ставить її ім’я разом з іменами патріархів та мучеників Господніх: «Вірою блудниця Рахав не згинула з невірними, коли з миром прийняла вивідувачів.» Хто була Рахав і її відвідувачі, дізнаємось з Книги Ісуса Навина «І послав Ісус, син Навинів, із Ситтіму двох таємних вивідувачів, говорячи: Ідіть, розгляньте цей Край та Єрихон. І вони пішли, і ввійшли до дому однієї блудниці, а ім’я їй Рахав. І переночували вони там». Блудниця Рахав не зраджує їх, а навпаки допомагає їм і таким чином рятує своє життя і життя всієї сім’ї. Біблія не уточнює, але, мабуть Салмон був самае один з відвідувачів врятованих блудницею Рахав. 

Третій жінці з Господнього родовіду – «Вооз породив Йовіда від Рути», останній судія, пророк Самуїл присвятив цілу книгу, яку назвав її іменем: «Книга Рути». Рута була сміливою і впевненою жінкою. У ті часи шлюб був завчасно обумовленою угодою, а чоловіки мали беззаперечне право самі вибирати собі дружину. Тобто, навіть важко уявити собі ситуацію, у якій опинилася Рут: вона була бідною вдовою, збирачкою колосків, чужоземкою, нечистою неюдейкою, але в неї вистачило сміливості просити Вооза – багатого, шанованого землевласника – одружитися на ній. 

Четверту жінку родовід Ісуса Христа не називає іменем, а просто жінкою Урії: «Єссей був батьком Давида, Давид – Салмона від жінки Урії». Йдеться мова про Вірсавію, жінку генерала Урії, якого цар Дивид посилає на смерть після того, як прелюбодійствує з нею. 

Ось які жінки знаходимо в родовіді Господнім!  

Але це тільки символичний родовід Господа нашого Ісуса Христа, бо він закінчується словами: «А Яків породив Йосипа, мужа Марії, що з неї родився Ісус, званий Христос». Це родовід Йосипа, символічного батька Ісуса Христа, Бога який воплотився, щоб спасти грішників і блудниць. Пророк Ісая, одного разу молився: «Господи, ми не можемо піднятися до тебе. Ох, якщо б ти розколов небеса, якщо б ти розвіяв мраку і прибув до нас!» І ось Господь Бог почув цю молитву, розколов небеса, розвіяв мраку і прибув до нас в особі Ісуса Христа – Бога. Саме тоді, коли над віфлеємським пасовиськом ангел господній промовив до пастухів: «Не лякайтесь, бо я ось благовіщу вам радість велику, що станеться людям усім. Бо сьогодні в Давидовім місті народився для вас Спаситель, Який є Христос Господь.». Саме тоді, коли з’явилася з ангелом сила велика небесного війська, що Бога хвалили й казали: «Слава Богу на висоті, і на землі мир, у людях добра воля!». Саме тоді Бог прибув до нас в особі Ісуса Христа, Який говорить до Пилипа, коли той просить Його, щоб показав їм Отця: «Стільки часу Я з вами, ти ж не знаєш, Пилипе, Мене? Хто бачив Мене, той бачив Отця, то як же ти кажеш: Покажи нам Отця? Чи не віруєш ти, що Я в Отці, а Отець у Мені? Слова, що Я вам говорю, говорю не від Себе, а Отець, що в Мені перебуває, Той чинить діла ті». 

НадрукуватиПортфоліо автора
*Збереження публ. для прочитання пізніше
26.01.2011 Проза / Оповідання
ГРИБИ, ДОХТОР ТА ВУЙКО ФІРІЩАК
10.02.2011 Проза / Оповідання
Смішні пригоди святого Дувида
Чудово Добре Посередньо
Найновіше
03.12.2016 © Маріанна / Мініатюра
Грудка
01.12.2016 © Маріанна / Мініатюра
Паморозь
30.11.2016 © роман-мтт / Нарис
Інженери всесвітів
29.11.2016 © Маріанна / Казка
Смолоскип
28.11.2016 © Меньшов Олександр / Роман
Світ таємничий, світ наш древній… (Частина 1. Осколки. Історія 2)
Нарис Про прекрасне
29.07.2011 © Оля Стасюк
Муза поета
09.02.2011
ЖІНКИ В РОДОВОДІ ІСУСА ХРИСТА
10.08.2010 © Моля
Земні ангели
Сподобалось? Підтримай Автора, поділись посиланням:
Рейтинг: Відсутній
Переглядів: 662  Коментарів:
Тематика: Нарис, релігія, жінки, Ісус Христос
ОБГОВОРЕННЯ
Мене звати: 
Закріплений коментар
Коментар відвідувача стає доступним для ознайомлення лише з дозволу Редактора
БЛОГ "ВІЛЬНІ ТЕМИ"
27.11.2016 © Каранда Галина
Підвищення мінімалки - чергове "благо", або "де собака зарита" +34
25.10.2016 © роман-мтт
Укрзалізниця: тарифи - ніщо, романтика - наше все!!! +35
09.10.2016 © роман-мтт
Зомбі-Україна: про альтернативну Україну +84
05.09.2016 © Каранда Галина
Тест: Чи легко Ви орієнтуєтеся на сайті Проба Пера"? +77
ВИБІР ЧИТАЧІВ
24.04.2013 © Тетяна Белімова
23.02.2013 © Тетяна Белімова
27.03.2012 © Микола Щасливий
29.08.2010 © Віта Демянюк
20.01.2011 © Михайло Трайста
10.07.2013 © іміз
Літературне інтернет-видання "Проба пера" ставить за мету сприяти розвитку української культури та мови. У нас можна відшукати твори українською та російською мовами сучасних авторів України. Всі доробки віршів, прози, публіцистики друкують завжди самі автори або редактори за їх особистою згодою. На літературному порталі тільки вірші та проза сучасників.
© "Проба Пера" | 2008-2016
admin@probapera.org

Редакція сайту не завжди поділяє погляди та політичні вподобання дописувачів, тому відповідальність за зміст творів несуть самі автори.
«Проба Пера» - це культурний простір без ненависті, в якому повага між учасниками найвища та беззаперечна цінність.
©  Авторські права на твори застережені і належать їх авторам
© Передрук матеріалів в електронних ЗМІ та на веб-сайтах дозволений тільки за наявності гіперпосилання на probapera.org
© Право на передрук творів у паперових ЗМІ та іншій поліграфічній продукції (а також відтворення у будь-який спосіб в аудіо чи відео форматах) належить авторам і дозволений лише за їх письмової згоди