Сучасні вірші, проза, твори Літературні твори, вірші, проза на теми: кохання, любов, життя
Корзина: +0

 [Логін]
 [Пароль]
28.06.2017 04:43Релігія та міфологія
Для вчителів  Для дорослих  Про минуле  Про людину  
00000
Без обмежень
© Іван Петришин

Старослов`янські Боги, Перун

СТАРО-СЛОВ`ЯНСьКІ БОГИ. ПЕРУН.

СЛОВ`ЯНСьКА МІФОЛОГІЯ

усім дослідникам Слов`янства.
Іван Петришин
Опубліковано 28.06.2017 / 42343

СТАРО-СЛОВ`ЯНСьКІ БОГИ. ПЕРУН.









Ivan Petryshyn -

ПЕРУН.


Перун- слов`янський бог грому і неба.

його не слід плутати із Сварогом (Все-Рогом), який є також богом неба, бо Сварог- бог Всесвіту, а Перун належить до нижчого неба, яке можна назвати атмосферою. він- один із найпотужніших слов`янських богів. він - руйнівник, бо він- бог поганої погоди та природних лих. Перун- одна із осіб найбільшої та найпотужнішої Слов`янської Триєдності (Триглав), разом із Сварогом і Світовидом/Свентовидом. припущення, що Триглав - не бог, а назва триєдиності дуже сумнівне і дискусійне, і, цілком можливо, що вперше ця триєдність була встановлена Ново-паганам( віруючими ау пагнських слов`янських богів, які намагаються відродити язичество нині, додаючи або змінюючи певні аспекти вірування, яке має чимало прогалин, бо не збереглося як єдине вчення). у багатьох місцевостях, Перун згадується як брат Сварога і Велеса.

Перун- це також караючий бог за зраду/лжесвідчення, як і караючий бог за зло взагалі.

Перун карає злих і непослушних, закриваючи перед ними двері неба.

він карає лжесвідка за його неправдиві свідчення впродовж його життя, використовуючи при цьому блискавки.

у багатьох середньовічних документах (Літопис Нестора, Ізборник Паісіїв, Софійський Собор), і, навіть у договорах про мир, можна помітити, що слов`яни клялися коритися Перуну, а він повинен був покарати та прокляти будь-кого, хто порушить присягу....

вірність слов`ян Перуну також проявляється у тому, що багато географічних місць і рослин носять його ім`я (вершина Перуна, узбережжя Перуна, село Перунове у Словенії, гора Перін у Болгарії, "перуніка іс іріс ґерманіка"...)

навіть сьогодні, ще існують вислови та прокляття, в яких є ім`я Перуна: у словацькій мові - "до Парома" (йди до геєнни вогняної), де "Пром" - це Перун; у польсьій мові- "піорун" - це грім; прибалтійські слов`яни називали "четвер" "перендан", тобто "перунів день "....

легенди розповідають, що громи чути, коли Перун їде по небу на своїй колісниці.

на статуях, Перуна зображали як сильного чоловіка з бородою. його одяг говорив про те, що він- воїн у військовому облаштуванні.

існують також деякі уявлення, що Перун тримає у руці камінний молот, який він жбурляє в людей, і вони від цього кам`яніють.

про нього є також і уявлення, що він тримає лук, який ототожнювався із веселкою/райдугою, а, коли він застосовував той лук, то стріли його ставали блискавками. однією із недоречних видів зброї Перуна були золоті яблука. про це говорять деякі народні пісні:

. " Te izvadi tri jabuke zlatne

I baci ih nebu u visine...

...Tri munje od neba pukoše

Jedna gađa dva djevera mlada, 

Druga gađa pašu na dorinu, 

Treća gađa svata šest stotina, 

Ne uteče oka za svjedoka, 

Ni da kaže, kako pogiboše."


переклад:


потім, він витяг три яблука злоті

і кинув їх високо у небо...

розчахнулися три блискавиці, 

перша вдарила двох молодших братів нареченого, 

друга вдарила на пашу на щавлі, 

третя влучила у 600 гостей на весіллі, 

ані ока свідка не лишилось, 

і ніхто й не скаже, як вони були убиті.



Є деякі легенди про конфлікт Перуна з Велесом. Імовірно, Велес вкрав дружину Перуна, людей і худобу. Велес сховався пізніше, але Перун знайшов його, розбивши скелю, яку він сховав і побив. Ця білоруська історія далі говорить нам, що після цієї події, Велес був змушений залишатися на поверхні.


Згідно з іншою легендою, Велес відмовився від Додоли, богині дощу, під час її весілля з Перуном, і висловив свою любов до неї. Після цього він переміг Перуна в бою і вигнав на поверхню, поки той не знайшов своє місце в підземному світі.


Перун також був пов`язаний з вогнем та вогняними тваринами. Твариною Перуна був вогняний півень, який є свого роду слов`янським феніксoм.


Його втіленнями були також дракони.


Обряди, пов`язані з вогнем, були пов`язані i з Перуном.


Поруч з ідолом горiв вічний вогонь, який ні в якому разі не повинен погаснути, бо в іншому випадку, всі слуги в храмі будуть уражені.


Перун був також борцем проти засух.


Згідно з однією теорією, він мав вплив на дощ, і, відповідно до іншого, Додола, Перунова дружина, яка мала вплив на дощ.


ось які співалися пісні:


...Da zarosi sitna rosa, 

oj dudula mili Bože!

Oj lija daj Bože daj!

Oj Ilija moj Perune!

Daj Bože daj, daj Ilija daj!


хай заросить ситна роса, 

ой, дудуля, милий Боже, 

ой, Іллю, Боже, дай, 

ой, Ілля, мій Перуне!

дай, Боже дай, дай Іллю, дай!


(хорал пісні Додоли із місцевості Ґніляне).


щодо дерев, то священним деревом Перуна був дуб.

навіть сьогодні певний вид дуба серби називають "ґрм" (грім), що походить від слова "гриміти".

очевидно, ҐРМ був присвячений Перунові.

іншими священними рослинами Перуна були ірис, шавлія, кропива, яблуко та домашній зелений часник (від автора: часником, як відомо діляться на Святу Вечерю в Україні, що, можливо, було звичаєм при учтах, присвячених Перунові).. тваринними символами його були жеребець та європейський зубр.

немаючи справжніх храмів, слов`яни молилися Перунові у гаях, при жертвених вівтарях і під дубами. (від автора: дуб- це також священне дерево Балтів та Кельтів).

після приходу християнства, роль Перуна перейшла Св. Іллі....про це говорить Новгородський Літопис:

"у році 6479 (989) /від автора: зараз, за тим календарем- 7507 рік; певне, 7507 років назад, відбулася якась дуже важлива подія для слов`ян?/

Принц-єпископ Аджім прибув до Новгорода і знищив усі жертовні вівтарі, скинув Перуна додолу, і наказав, щоб його кинули у річку Волгу, і тягнули його по грязюці, б`ючи його батогами та палицями; злого духа мав Перун і почав стогнати: "о нещасний я! потрапив я у немилостиві руки". і перейшов він через великий міст, кинув свій куділь на міст, і, навіть нині, божевільні б`ють себе дубиною, щоб вигнати злих духів. тоді він наказав, щоб його (Перуна) ніхто не приймав. а уранці, один житель Підби прийшов до берега річки тоді, коли і Перун прийшов до берега, і відштовхнув його жердиною: "ти попоїв і попив тут достатньо, мій маленький Перуне, пливи собі далі!" і сатанинська річ зникла.

(Мікола Мілошевич)


переклад з англійської- Івана Петришина

USA 27.06.2017
___________
НадрукуватиПортфоліо автора
*Збереження публ. для прочитання пізніше
25.06.2017 Публіцистика / Мова та література
Гіперборея- Україна? (КРАЙ СИЛьНИХ ПІВНІЧНИХ ВІТРІВ)
02.07.2017 Публіцистика / Історія
Римляни Під Карпатами (ІСТОРІЯ СХІДНОЇ ЄВРОПИ)
Чудово Добре Посередньо
Найновіше
12.11.2017 © Вікторія Івченко / Мандрівки та туризм
Подорож до Луцька: дев`ятсот кілометрів - в обидва кінці
22.10.2017 © Вікторія Івченко / Журналістика та ЗМІ
Під Верховною радою - про Поета і поезію. І про Саакашвілі...
14.10.2017 © Чиянова Марина Вікторівна / Політика та суспільство
Права жінок в Україні
05.10.2017 © Чиянова Марина Вікторівна / Політика та суспільство
Любов до країни
16.09.2017 © Чиянова Марина Вікторівна / Політика та суспільство
Справжня свобода
Релігія та міфологія Про людину
07.07.2017
Давня Слов`янська Реліґія (ПАГАНСьКИЙ ХРАМ В АРКОНІ)
28.06.2017
Старослов`янські Боги, Перун (СТАРО-СЛОВ`ЯНСьКІ БОГИ. ПЕРУН.)
25.06.2017
Легeнди Калдераш "Початок" (ТРАДИЦІЇ ТА ЛЕГЕНДИ ЦИГАНІВ)
Сподобалось? Підтримай Автора, поділись посиланням:
Рейтинг: Відсутній
Переглядів: 31  Коментарів:
Тематика: Публіцистика, Релігія та міфологія
ОБГОВОРЕННЯ
Мене звати: 
Закріплений коментар
Коментар відвідувача стає доступним для ознайомлення лише з дозволу Редактора
БЛОГ "ВІЛЬНІ ТЕМИ"
02.09.2017 © Ковальчук Богдан Олександрович
Ідеальна ОС для письменника +90
07.08.2017 © Каранда Галина
Двері для школи, або Сон рябої кобили. +136
28.06.2017 © Ковальчук Богдан Олександрович
Найгірша книга +132
03.06.2017 © Борис Костинський
Життя в США. Інтерв`ю з самим собою +76
ВИБІР ЧИТАЧІВ
26.11.2011 © Микола Щасливий
27.03.2012 © Микола Щасливий
29.08.2010 © Віта Демянюк
26.11.2011 © Микола Щасливий
12.04.2011 © Закохана
18.09.2013 © Тетяна Ільніцька
Літературне інтернет-видання "Проба пера" ставить за мету сприяти розвитку української культури та мови. У нас можна відшукати твори українською та російською мовами сучасних авторів України. Всі доробки віршів, прози, публіцистики друкують завжди самі автори або редактори за їх особистою згодою. На літературному порталі тільки вірші та проза сучасників.
© "Проба Пера" | 2008 - 2017
admin@probapera.org

Редакція сайту не завжди поділяє погляди та політичні вподобання дописувачів, тому відповідальність за зміст творів несуть самі автори ©  Авторські права на твори застережені і належать їх авторам
© Передрук матеріалів в електронних ЗМІ та на веб-сайтах дозволений тільки за наявності гіперпосилання на probapera.org
© Право на передрук творів у паперових ЗМІ та іншій поліграфічній продукції (а також відтворення у будь-який спосіб в аудіо чи відео форматах) належить авторам і дозволений лише за їх письмової згоди